Alla inlägg under februari 2008

Av anki - 23 februari 2008 15:50

 Nu har Kjells syster med make åkt hem.

Det blev mycket mat och en hel del dryck satt och pratade till halv 4.

För det är ju inte ofta vi träffas hade det himla trevligt och ingen fick för mycket innanför västen ha ha..

Börjad med kålpudding till middag vilket tydligen var en höjdare för jag var ju inte säker på att de tyckte om det.

Senare på kvällen åt vi räkor med kex lite goda ostar blev det naturligtvis och en massa frukt men jag gjorde iaf lite annat tilltugg leverpastej,rökt korv även lite dippsås till räkorna det var skitgott och blev uppskattat.

Nu sitter jag här och väntar att lille Filip ska vakna för han kom till mormor klockan 9 imorse.

Sover nu för andra gången sen han kom hit.

Kristina är ju på möhippa för sin kompis Johanna som ska gifta sig på fredag.

Så jag hoppas de har det roligt och att Kristina klarar av att koppla av mammarollen en stund.

För än är det då inga problem men vi får väl se till natten........

Av anki - 22 februari 2008 09:42

Som en äggsjuk höna sitter jag här väntar på Älskade Filip som ska komma till mormor en stund.

Krisina skulle åka och sola en sväng jag väntar till på söndag och tar det efter vattengympan.

För nu är det dags för solning igen...

Tror banne mig att Petter också känner av våren så knäpp han verkar va nu.

Till och med lite mer än vanligt

Men han har väl lite damp nu när han inte kan retas med svärmora och mor sin.

Tur att han kommer hem snart så det blir ordning på torpet i Petters lilla huvud.

Petter jag menade huvudet på toppen ha ha det längst upp.....

Ja du vet ju hur det går när det blir strömavbrott och man är utan kondomer så jag tror jag ska klippa leddning hem till er om ett år eller så.

För än vill vi ha fler underbara barnbarn.

Nu ska jag dricka kaffe med gubben min innan han åker till stan.

solen lyser från en klarblå himmel HA DET BRA

Av anki - 21 februari 2008 20:20

Då var det avklarat då mötet blev som väntat så vi fortsätter att vara bara vanliga fiskare.

För jobba åt den här föreningen med sina regler och styrelse det gör vi inte.....

Men fiske det gillar vi men det ska vara just mot de som vill fiska med inte sådana regler som de här hittar på.

Så nu har vi ledigt i sommar med härligt för det tar nästan all fritid av oss,

När vi ställer upp och är fisketillsynsmän

Hipp hipp hurra vilka dåliga enkelspåriga gubbar i övre 60 åringsgräns det finns men sko sig själva det kan de..

Men de lever väl efter motto SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA

Det tror inte jag på men de tar snart dö på sig själv för de gör fler och fler tabbar ....


Av anki - 21 februari 2008 15:29

Redan dags att skjutsa hem Gustav vi har inte hunnit mycket idag.

Skjutsade Niklas och två kompisar till honom till Sidsjön i morse de skulle ha friluftsdag och valde att pimpla.

Kan väl säga så här de fick inge fisk.

Gustav och jag åkte och handlade lite gott till helgen för inget främmande utan lite exta gott.

Sedan svängde vi ner till Kristina och Filip så fick de bjuda på lunch.

Det blev fyllda panerade kalkonfiler med klyftpotatis och en sån där grönsaksröra som är så gott tyvärr har minnet sviket mig just nu så jag minns fasen inte vad det heter.

Ja Petter det är väl åldern...

Nu ska jag strax åka och hämta gubben sen snabbt hem och äta något för sedan ska vi på möte.

Men en rejäl match med landbandy klubborna han då Gustav och jag med.

Gustav vann med 10-9 så nu börjar vi bli bra

Tanten blev då blöt av svett och grannarna hörde nog vårat stojande och mormors stönande..

Ha det så gott.........

Av anki - 20 februari 2008 19:14

Så sa jag till mitt 6 åriga barnbarn och då säger han.

Det är ingen som vill skriva till en gammal gumma, så nu vet mormor vad det beror på.

Tänk hur ungar kan säga det är ju vi som alltid småretas och jag kallar mig ofta en gammal tant när jag inte orkar spela mer landbandy.

Så nog lär jag upp grabbarna..

Jag är ju lite fesig av mig när det gäller höjder är paniskt rädd när det blir högt så  åka karuseller är ofta inte rolig.

Men sen är jag ju larvig också så ska ungarna åka ja då åker jag med.

Knasigt men sant...

Min lilla systers grabb Jonas brukade vara hos oss på loven när han var yngre.

För några år sedan var vi på Selångers marknad med Jonas och han är inte ett dugg rädd för nånting.

Då skulle han naturligtvis åka flera hemska saker som jag tycker.

Så maken,jag och Jonas åkt både det ena och det andra.

Roligaste tyckte Jonas det var när vi åkte nå korgar som var hur högt upp som jag vet inte vad man såg hela stan.

Han tyckte moster(jag) var så himla dum som höll ett stadigt tag i hans byxlinning och den andra armen runt en pelare i mitten.

Hans kommentar då var tror du inte vi ramlar ner om du håller i där i mitten.

När vi äntligen var på väg hem med ungen välbehållen för jag lovar han var vild och är väl än.

Så säger det lilla livet : Du moster jag är duktig jag som kan lura gamla tanter att åka karusell.

Undrar vilken gammal tant

Konstigt nog klarade jag av att stå och titta när maken åkte med våra ungar, men se det går inte nu för tiden.

Så jag måste nog hålla med grabbarna hon är nog gammal nu tanten...........


Av anki - 20 februari 2008 13:55

Vilket väder jag smet från allt och har varit på en lååååång solskenspromenad på isen.


När jag kom in smygsmakade jag naturliktvis på kålpudding den var smarrig älskar kålpudding men kåldolmar är nog ännu godare.

Inge potatis men jag åt 8 skivor kavli bröd till dock inget smör på dem.

Så det blev säkert för mycket mat idag med tog två portioner Hi Hi

Dumsnut är jag och så gnäller jag att jag inte går ner i vikt...


Idag ska vi äta hemlagad mos och kokt korv då går det bättre att inte äta för mycket.

På fredag kväll tänker jag bara bjuda på lite räkor och köpa lite kex kanske kanske köpa någon liten go ost för det är ju helg


Igår var vi ner till Kristina så att Kjell fick hjälpa henne att sanda lite. 

 Jag fick mata och gosa med älskade Filip

Passa er det är nog våååår...................


Av anki - 20 februari 2008 09:29

Ser att molnen börjar lätta så det blir nog härligt idag.

Tur att jag tog ledig dag i går för på fredag får vi besök av makens syster och man.

Håller på att göra kålpudding och hoppas på att de tycker om det.

Sedan ska jag ut och städa gäststugan lite gruvsamt för i den brukar ungdomarna vara på helgerna.

Men nu får man väl släppa ut snabelsugaren och ta ett varv eller två.

Bädda rent och jag tror jag passar på att putsa fönstret och byta gardiner när jag ändå håller på.

För ikväll kommer ju Gustav och då ska vi inte städa.

Tänkte lite fel när jag sa till Maria att vi får se om han vill åka hem på torsdag eller stannar till fredag men vi ska ju på möte.

Men kanske Niklas kan vara barnvakt, så då blir han barnvakt åt barnvakten eller pigan blev en dräng ha ha..

Det riktigt känns i kroppen att jag läste på Mindras blogg att de har fått åka hem.

Blev så lycklig för deras skull

Snart är det vår........

Av anki - 19 februari 2008 12:23

Lunch dags idag blev det varma koppen och några mackor.

Sickan och jag tog en promenad på byvägen men fy vale vad den var hal.

Tur att det inte kommer så mångas bilar här. Ska gå ner på sjön och leka lite sen.

Idag vet jag någon som skulle vilja komma på middag för jag ska göra leverstuvning och koka potatis.

För som de flesta vet så är det ju såsen som gör det.. ha ha

Ingen städlust alls idag så då låtsas vi  att det är måndag för det är ju min dag det.

Känner mig lite sliten men jag tål inte att det blir lite jäktigt utan jag ska göra allt i min takt.

Tyvärr spände jag mig säkert när vi var ute och gick

Men annars passar det min rygg men allra bästa är att gå i skogen där det är lite ojämt.

Men inte lätt att promenera där än för vi har faktiskt ganska mycket snö än.

Vi bor ju i en svacka så här kommer oftast mer snö och är alltid kallare.

Berg på alla sidor har vi och mycket skog men nu averkas här i våran omgivning så vi får väl se hur det ser ut nu i vår

Kanske det är bara sura traktorspår att gå på istället för alla våra fina stigar.

Har även en gammal väg som går här uppe i skogen som man kan gå på i många mil.

Har drömt om att skaffa häst och rida omkring på där uppe.

Men har bestämt mig för att det ska bara vara en dröm.

Vet varken om jag törs rida nu säkert 30 år sedan sist.

Syrran Maggan sa: att jag var larvig det var som om man inte cyklat på länge lite vingligt i början men det sitter i ryggmärgen.

Men se då hade man inte ont i ryggen och nu är man ju tant och lite mer feg...........................

För nog längtar man till våren men mest så längtar efter solen för inget är så härligt som vårsolen.

Den enda gång jag orkar sitta på en stol utan att göra något är när man sitter på altanen och lappar i sig lite vårsol typ 20 minuter iaf.

Ha det bra snart kommer vårkänslorna..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards