Alla inlägg den 25 februari 2008

Av anki - 25 februari 2008 14:09

Eftersom jag har så svårt för att gå ner i vikt så ska ni kära bloggare få veta allt jag stoppar i mig så kanske jag skärper mig...

Började dagen med  2 koppar kaffe svart ska det va 1 st macka med 1 (franska)ägg+kaviar på den

Sedan har det väl blivit lite mer kaffe men ingenting till

Till lunch blev det idag varma koppen och en dubbelmacka utan smör men kaviar och ost gjort i smörgåsjärn+Avacado med lite salt

Middagsmat blir det hemlagad mos med kräftströmming

Det blir nog något tll kvällen med för Maria och Per kommer hit med pojkarna

Motionen för dagen blev snabb promenad nästan 4 km, gick mig svettig i blåsten

Av anki - 25 februari 2008 09:40

Jag har tagit mig en lång skön sovmorgon och idag är det måndag och jag ska göra ingenting...

Igår var jag duktig var på vattengympan och åkte sedan och solade.

Jätteskönt var det då för jag bastade inte som jag brukar göra utan kom på solariumet rätt så frusen så då tänkte jag att attan jag tar några minuter extra.

Så nu är jag bra brun för jag tror att rören var bytta varmt var det iaf så jag somnade så skönt....

Fredagsnatten kändes väl av inte underligt för inte många timmar jag sov då.

Alkohol och jag det blir en lång natt jag blir så vansinigt pigg på det.

Går helst inte och lägger mig alls men tillsist fungerar ju sunt förnuft så då går jag och lägger mig.

Tur att det inte är så ofta jag dricker för mycket men visst har det hänt..

Är ju bjuden på 30 årsfest i mars men har inte riktigt bestämt oss.

Jo, jag vill men se den jag är ju gift med och han är inte lika road

Så vi får väl se. Jag tycker iaf att kan inte någon av mina ungar gå fest för att de inte har barnvakt ja då stannar jag hemma.

Så är det iaf.

Gubben tycker säkert inte att det är roligt när tanten får lite innanför väst och plötsligt tror att hon nog också är 30.

En av mina systrar är likadan så vi brukar ha väldans skoj.

Ni skulle ha varit med när vi var till Åland dansade till klockan 5 gjorde hon och jag.

 De andra systrarna gick snällt och la sig vid 1 men se dan efter är vi som sömngångare och vill inte se en flaska.

Nu har ju lilla syster fyllt 41 så nu får vi väl kalla henne tant.

Så om vi kommer iväg till Hybo på fest så då är det 2 tanter som inte vill åka hem när gubbarna ska hem...............

Ikväll kommer grabbarna nu är det bara det att jag längtar efter Freja och Victor men snart är det sportlov då kommer iaf Victor.

För då är det den stora dagen Freja ska till Stockholm på en massa undersökning lill stackarn som får vara med om så mycket.

Är så himla synd att de bor så långt ifrån oss och sedan att Ullrika inte har körkort.

 Maria och Kristina handlar ju i samma by som vi så det blir ju så mycket lättare då för dit måste ju vi alla.

Tur att Kjell jobbar i stan så han kan plocka upp ungarna lite då och då.

Men med Ullrika och Mikael blir det mest telefon samtal.

På helgerna har de ju det fullt upp grabbarna Ullrikas är ju i den åldern och nu bor de på hel tid med Ullrika så då blir det svårt att träffas på helger.

Vill så gärna att de ska komma ner till oss i påsk men förstår om de inte gör det.

Vem vet Mikael kanske jobbar han jobbar många helger och sedan ska de upp och hälsa på i Junsele.

Klart att de väljer att åka upp sådana långa helger och vi kan inte ta dem med i stugan hela helgen utan har sagt att de får turas om

Lite skulle vi allt vilja vara ensamen med men klart vi hinner det var så säker.

Så med det var det väl inte så noga.

Sitter säkert på ålderdomshemmet och gnäller en dag varför kommer ingen och hälsar på....

Ha det bra här är soligt men fy så blåsigt

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards