Alla inlägg under november 2012

Av anki - 28 november 2012 13:48

Mindre än en månad kvar och jag har börjat lite smått med julmaten. Älskar att fixa till allt gott som ska finnas på julbordet även om det blir mer och mer fisk på vårat bord. Fisken den får man göra de sista dagarna så nu gör jag en massa olka som går att frysa. 

Snart ska jag börja baka får väl se om jag klarar av att stoppa i tid vill alltid bli lite för mycket....

Av anki - 22 november 2012 17:12

Ska ta en tur till Ljusdal men den här gången åker jag ensam. Gubben ska stanna hemma och ta det lugnt...

Ska även gå och titta på min systerdotter som ska uppträda med sin kör sedan får man köpa deras skiva som de spelat in.

Har hämtat hit Lukas fast det var oplanerat men han ska vara här tills i morgon eftermiddag.

Kjell sorterar reklamen och jag tycker veckorna går så fort sedan vi fick lite uppdrag...

Jag har ju inte samma lugna temprament som min man utan vill att det ska hända något.


Men vi trivs med att vara pensionärer fast vi iblant måste dela på oss för jag vill göra något. Men det är vi överens om så det fungerar bra , lite besviken blir jag det måste jag erkänna när han inte vill. Men är ju tur att han tycker jag ska göra själv då för då fungerar det iaf....

Sedan är det skönt och komma hem och göra ingenting till nästa gång....

Av anki - 19 november 2012 14:29

Allt fungerar så bra då går man och drar på sig ett segt jäkla virus   har missat 2 gånger på vattengympan och vete gudarna om jag törs i väg ikväll.

Gör gymnastik i varmt vatten så det är jobbigt för hjärtat....

Känner mig pigg så igentligen borde det inte va någon fara bara ont i örat och halsen känns inte helt bra men tack och lov har jag sluppit hostan som många säger är hemsk.


Idag har gubben och jag varit in en sväng på birsta och handlat blev dollar och ica. Ska ta en sväng till i slutet på veckan.

Sitter och väntar på Elisabeth och Kenneth som skulle komma och ta en fika ska övertala gubben att vi ska ta en sväng till Sören och Kerstin var himla länge sedan vi träffade dem  

Av anki - 17 november 2012 13:10

Var bra länge sedan men nu var det dags igen i morse när jag tog medicin så fanns gårdagens kvar   men tror jag tog den igår det var nog torsdagen jag glömde för då mådde ja inget vidare.

Varit iväg och delat reklamen känns faktiskt bra att sticka iväg på morgonen på våran lilla tur.

Nästa helg har jag bestämt att vi ska göra något roligare än att va bara hemma , får se vad det blir har gett min man tre olika alternativ så då får han välja  


Nu ska vi åka över gränsen och titta till våran dotter med familj sedan blir det hem och göra skink och ostpaj med broccoli....

På måndag ska vi åka en sväng till stan ska köpa en slinga att ha i lyktan på bron....

Av anki - 15 november 2012 19:20

Men mitt liv känns tvärs i mott i dag vaknade sur och fick avsluta kvällen som en glad lärka....

Bilen lämnades in på volvo på förmiddagen gruvade mig som attan det kunde bli vad som helst för vi hade fel i båda airbagarna på sidan av stolarna....

Men vet inte kommer aldrig att få veta men killen hittade inget fel så han kopplade bort strömmen från batteriet och vips så fungerade det. Får hoppas det håller annars får vi byta stolar till en kostnad av 11.000: -

 Sedan ringde en arbetskamrat till Kjell och bjöd oss till Åre en vecka till våren de hade köpt en andelslägenhet. Inte för att vi tänker åka en hel vecka med dem men en 2-3 dagar skulle nog inte sitta helt fel....

Sedan kom jag på i morse när jag läste vad jag gjorde för 2 år sedan att min man har överlevt de 2 åren som hjärtat vill ha på sig för att läka så lycklig....

Nu gäller det att ta sig tid att skriva jag tycker ju så mycket om att läsa vad som hände de andra åren . Har skrivit i 5 år nu....måste leta om jag hittar bloggen jag läste när Freja var liten och se hur det är med flickan just nu minns jag inte vad hon hette. Men var det inte Mindra ?

Av anki - 10 november 2012 20:23

Inte så att det går i 180 km men fort som attan går ett år.Snart advent och vi har dragit på oss förskylning.

Måste se till att bli frisk våra skitiga fönster behöver en riktig omgång...

Vi har börjat delat ut reklam för att ha något annat att göra lätt för att alla dagar blir lite lika. Extra pengar på semesterkontot är inte dumt svårt att spara något nu med 2 mindre pensioner. Tycker igentligen det är otroligt vad bra det går tror inte det saknas så mycket mindre pengar nu än när vi hade mer.


Idag har vi Wilhelm här hos oss och Ciccis hund har varit här ett dygn redan. I morgon kommer Stella våran hunds valp som har hunnit blivit 6 månader hit vi ska passa henne tills på torsdag. Tiden går så himla fort ca 8 veckor så blir man mormor igen....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards