Alla inlägg den 14 februari 2008

Av anki - 14 februari 2008 19:16

Stackars min kjell som varit borta så länge.

Ätit mat han inte gillar och när han änteligen kommer hem gapar kylskåpet tomt....

Jag får inte igång den  jävla bilen så nu blir det ingen Janssons frestelse ikväll jag som skulle överaska gubben min.

Niklas och jag vi fick minsan inte så god mat vi  ris och fiskpinnar med örtsås( Blä jag säger som Gustav det ska va riktig fisk) men sonen tyckte det var gott.

Men han äter ju allt är ju i åldern att han kan äta nästan hur mycket som helst

Så ikväll blir det att fika mackor och dricka te hoppas jag har lite mjölk till gubbens kaffe imorgon bitte.

Det är sådana här gånger man märker att man har 1 mil till affären inte precis att man tar sparken nå gärna och tar en tur på 2 mil en sån här blåsig kall dag.

Men var det riktigt illa fick jag säkert låna bil av våra snälla grannar men nu skiter jag i det här.

Lite go mat kan vi fixa imorgon för då startar nog bilen när Kjell går ut och prövar

Annars tror jag att jag begraver bilskrället

Tacka vet jag min gamla blå ford startade och gick i alla väder

Av anki - 14 februari 2008 15:42

Jag tror jag fryser ihjäl har stått ute med biiiiilen hur länge som helst....

Alla som känner mig vet att Kjells bil inte gillar mig och jag gillar inte DEN!

Den har ju faktiskt skött sig klanderfritt ända tills idag men då jäklar.

Jag blir så arrrrrg fast jag vet att det är mitt fel...

Det är ju nå fel på den så startar och kör man för kort sträcka så vill den sen inte starta och jag mitt ...dumma tant startade ju den där morgonen när Niklas sov över och sedan har den stått här på gården och vila sig den rackarn men se nu håller jag på att lurar han så jag fyller(laddar batteriet) honom till bredden ha ha..

tat lugnt..





Av anki - 14 februari 2008 12:24

Kanske jag är tråkig men jag tycker att vi ska va rädda om varandra varenda dag.................

Som jag säger till min man och vi har snart varit gifta i 32 år och vi har levt några år tillsammans förre det man ska inte låta det bli slentrian i ett förhållande och ta varandra för given.

Men tyvärr är det inte lätt och jag kan själv inte leva upp till det.

Felet med mig är att jag iblant tappar respekten för min man och säger lite väl dumma saker.

Kanske det beror på att jag är en sån känslo människa som vill alla så gott.

Men bränner mig även lite för ofta för att jag inbillar mig att alla är som jag är...

Tycker att jag är så gammal nu så jag borde sluta bry mig i alla.

 Men nej har rannsakat mig själv och kommit på att får jag inte vara som jag är så är det inte jag.

Jag lovar att det kan vara jobbigt för jag har en förmåga att tala om för folk när jag tycker att de gör fel.

Fastän jag gör fel själv naturligtvis och jag skulle vilja att det talade om det för mig.

Men klart är väl att det är lättare att prata skit bakom ryggen på folk.

Men se det försöker jag att inte göra men klart visst skvallras det lite med nära och kära. Hi hi

Så dagen till ära var rädd om er och tänk även lite på er själva

           KRAM TILL ALLA BLOGGARE

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards