Alla inlägg under maj 2008

Av anki - 25 maj 2008 20:09

Helgen har varit super bra.Har fått ungefär 30 kilo strömming och vädret var strålande.

Mycket främmande har vi haft och det var jättekul att träffa dem alla.

På fredagen kom Maud min syster Maggans flicka med sin kille Andreas.


Lördagen var det första besöket syrran Britta med barnen två och Johannas kille Hans. De kom och fikade och jag var barnvakt till storfiskaren Jonas medans de andra sprang på stan. Himlar vad lätt lärd han var när jag lärde honom kasta med haspelrulle. Han drog strömming på strömming så moster(jag) hade fullt upp med att kroka av dem för se det vill inte den lille rackarn göra.


Han sa att de är äckliga och kommer de för nära så hoppar jag i vattnet. Iaf så ledsnade jag när kaffetarmen gjorde sig påmind. Då gick storfiskaren upp till husvagnen och hämtade Kjells arbetshandskar för fiska det skulle han slutade iaf med att han gav upp.


Sedan kom Kristina och Filip så då fikade vi med lilla syster Britta och ungarna.Sedan åkte Ljusdalsborna hem och vi var på väg att gå och fiska.


Då kom min gamla svåger Åke med sin nya sambo och hans son med dem var även min systers Biggans dotter Lena. Så mer kaffedrickande och sedan blev det kurs för Åkes son Klas. Naturligtvis drog han strömming på strömming och vill inte sluta fiska...


Kvällens besök slutade med syrran Maggan kom cyklandes och åt grillat och drack lite vin med oss.

På natt kröken blev det fest med de andra folket i husvagnen så trött gissa...


Sedan blev det söndag packa ihop grejorna och hem fort som attan för ungarna kom på middag. Gjorde det lätt för mig och bjöd på tacos med köttfärs och kyckling


Kristina var så gullig så hon hade gjort världens goaste kladdkaka med hallonsås

Sedan fick jag min efterlängtade resecheck ni ska bara veta hur många jag har nu.

Men om vi kommer att använda dem vete gudarna

När de sista av ungarna åkte dök Kenneth upp ja inte alla ungarna för Mikael är kvar än

Så nu är jag slut och längtar till måndag....

Av anki - 22 maj 2008 15:34

Tror jag får fri bryt hatar lögner

Förstår aldrig varför folk ska ljuga

Tror de att de ska tjäna på det eller vad fasen håller de på me

Skäms ni inte och sedan är det allt skitprat och försök att trycka ner den andra

Nä fy fan vad man kan bli besviken

Skönt att åka bort bara att försök glömma, gå vidare vet jag

Av anki - 22 maj 2008 10:41

Ikväll ska vi åka och hämta den lånade husvagnen. Så vi får packa och små fixa lite. Ser ut att bli bra väder till helgen så vi sticker på fredag.Ska bli så kul att blötlägga alla krokarna. Strömmingsfiske är skitkul.Hoppas att systrarna med familj kommer de med. Annars är det nog några andra som vi känner. Brukar åka ner till Hudiksvall minst en gång varje år och dra lite strömming är som en liten folkfest där nere.


När Summit min gamla schäfferhund levde var det de bästa som han visste. För han älskade färsk strömming och alla bjöd honom på en smakbit. En gång stal han faktiskt strömming åt en halv hink med fisk. Men blev inte ett dugg dålig, otroligt...så nu ska det bli kul att se hur Sickan gillar det men jag tror inte att hon får mer än en strömming för hon är lite känslig i sin lilla mage.Nu ska jag fixa lite lunch till min son och mitt lilla barnbarn som är på besök

Av anki - 21 maj 2008 10:20

Att nu har fane mig datorn me fått spader. Tänkte vad då vart tog mitt inlägg vägen. Så då gjorde jag ett nytt och nu när jag kollar igen så är båda där. Så håll till godo dubbla inlägg om samma sak...

Av anki - 21 maj 2008 09:46

En gammal kompis till oss ringde okey då han är yngre än oss. Ville ha telefon nummret till Mikael. Mikael hade ringt till honom och sökt jobb men varken lämnat adress eller telefonnummer.

Tur att Mikael har sin gamla mamma som känner lite folk här och där...

Så klart fick han nummret till sonen. Men jag kunde inte låta bli att skämtsamt fråga om det var barnvakts frågan han kollade först eftersom han ringde mig.... 

För jag vet att de har sina barnbarn jätte mycke.

Anders är gift med Lena som är hemma på dagarna lika som jag är.Men inte blir det av iaf att åka och hälsa på när man har bilen eller jag tror bane mig jag ska ta den lille röde och åka dit en sväng.

Men det får nog bli lite bättre väder

Av anki - 21 maj 2008 09:18

Idag ringde min mobil och det var Anders en kompis till oss sedan länge sedan.Träffas tyvärr alldeles för sällan  för han har en trevlig fru med. Som det är bedrövligt att man inte hinner med. Finns ett antal par till som man egentligen inte vill tappa kontakten med. Men det blir nog  lätt så för de är inte intresserad av fiske. Det har ju med åren blivit ett större och större behov för oss.

Iaf så vill han ha Mikaels telefon nummer. För Mikael hade ringt till honom och ville ha jobb. Men han hade glömt att lämna telefonnummer.

Så Mikael söker man jobb så kom ihåg att lämna telefon nummer.

Skojade med Anders och frågade om han kollade med mamma först om det fanns barnvakt......ha ha..

Av anki - 20 maj 2008 21:32

Svängde ner och hälsade på Kristina med familj. De är så snälla så vi ska få låna deras husvagn ner till Hudiksvall på fredag. Blir för trånkt i vårat lilla hus.Fick även en  råddjursbog av petter så kanske jag gör i ordning det och tar med så vi har något gott att smaska på. Måste bestämma mig tills imorgon för det ska nog ligga lite i saltlag iaf några timmar. Skulle ju kunna röka det med men då tar det lite längre tid ska fundera lite.Men gott ska det bli så tack snälla rara Petter du är då för goooooooooo.Barnbarnen Filip och Freja lekte och hade skoj. ROligaste var nog när Freja fick prova hoppgungan men tyvärr vart minna bilder så dålig. Men Kristina knäppte med kameran så vi får väl se om hon sätter in någon bild. Hon till och med filmade när Freja dansade omkring trivdes gjorde hon iaf lilla goa Freja.Så då började vi fantisera och skämta om att vi skulle sätta upp stora hoppgungor så kan barnbarnen sitta i en varsin och hoppa.Iaf tills det är ungefär 4 år.....


Nej då det var bara fantasier men iblant skulle det kanske va bra att ha...

Av anki - 20 maj 2008 08:27

Nu tror jag alla maskiner ska krångla de ska väl testa mitt tålamod nu har dosan till banken slutat fungerat.Igår när jag tog fjollan och skulle åka och hämta Kjell ringde han och sa det är urspårning i Ljusdal så hej då. Jag åker nu..

Okey då tänkte jag och åkteåkte solade och väntar på Niklas så kan vi äta lite Thaimat när det blev bara vi två till middagen. För den lagrane får nog se till att äta på korvkiosken. Men inte attan var den öppen så vi fick någon mat stängt på måndagar, typiskt.

Niklas blev sugen på pizza så då blev det sån istället ny pizzabagare var det för det var evigheter sedan vi köpte pizza och mycket godare.

Syrrans dotters häst var iaf frisk nu så det var ju skitbra, han är så härlig fast han bet mig i fingret den lille rackaren. En riktig damp häst men härlig iaf att se på när Johanna rider honom på tävling.

Iaf så fick jag bilen hemma idag med eftersom Kjell fick åka iväg,  då  han sa att han åkte men då skulle han få ta hem firmabilen. Så då gick det minsan! Har räknat ut att jag ska ringa Mikael så får han plocka upp sin far för han skulle komma hem och äta.

Så idag tar jag lite måndag för det gjorde jag inte igår iaf men får nog ta en snabbis till Kvissle och gå på banken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards