Alla inlägg under mars 2008

Av anki - 8 mars 2008 22:26

Igår var vi helt ensamma hemma gubben och jag han hade fridag.

Victor var kvar till mitt på dagen då skjutsade Kjell hem honom.

För han skulle in och köra in min bil för det är ju tänkt att den ska lagas klart i helgen.

Kjell blev borta typ hela dagen så här satt jag och väntade och väntade.

Iaf så bestämdes lite snabbt att vi skulle köpa några öl och lite vin för inte ofta vi är ensam hemma.

Räkor köpte vi för det gillar vi båda

Vad tror ni han gör när han kommer hem, dricker lite vin han tog nog någon snapps med tro jag

Sedan äter vi och tycker det är lite tråkigt vi är ju lite van att det är fart jämt.

Så vi bestämmer att vi tar den en av de två vinflaskorna och går över till grannarna en liten stund för det var länge sedan vi var dit.

Delar vinet men sedan tackar vi för oss för vi skulle ju basta och mysa.

Så vi promenerar hem, men se då kommer min tråkiga själviska man på att han är trött.

Han som hade en lång skön sovmorgon så basta vill han inte utan tycker att då får du göra det själv..

Kul tycker jag då säger den dumme vi gör det imorgon

Men det går ju inte för vi skulle vara barnvakt åt Axel och Gustav

Så nu sitter jag här ensam i natt igen för gubben han drack lite och sedan blev han trött så klockan halv 10 blev man ensam uppe igen

Kunde han inte varit lite trevlig med frun igår och dricka lite vin och mysa när jag för en gångs skull kunde ta lite jag med

Men inte

Så jag får väl forsätta att trösta mig med barbarnen och Sickan jag för nog fasen har jag en gubbe som närmar sig 60 års åldern

Men se ändrar han sig inte då jäklar ska jag börja gå ut och roa mig

för inte fasen är vi 90 åringar som ska lägga oss halv 10

Av anki - 7 mars 2008 13:00

Hemskt vad jag är bortskämd men gud så härligt att vara ensam en stund.

Det är faktiskt en hel vecka sedan sist. Jag som är jämt ensam.

Det har varit barnbarn och barn hemma hela tiden.

Älskar det men skönt att vara lite själv skulle damsuga och vara duktig men här sitter jag.

Har varit på promenad med Sickan på isen sedan gick vi till grannen så Sickan fick vara lite social, de lekte och hade roligt.

Ska nu äta lite lunch och sedan tror jag att jag ska ta och färga håret lite.

Känner mig inte fräch borde klippa mig men vill vänta för jag ska ju på 30-årskalas

Damsuga det kan man väl göra imorgon eller måste man jag lovar det behövs.

Idag ska vi nog bara äta snabbmakaroner och steka korv men det lär bli gnäll av gubben.

Igår gjorde jag köttfärslimpa som blev för salt.

Grannen gnällde på mig och sa att man inte skulle lära hundarna att gå på isen.

Så nu undrar jag om det är fler som har den åsikten.

Jakthundar vet jag endel som skrämmer hundarna för vatten för att de inte ska blöta ner sig och bli kalla.

Men att gå på is och för den delen det är meningen att jag alltid ska vara ute med min hund.

Men tycker att isen är perfekt att öva inkallning på.

Inte far tassarna illa för det är ganska mycket snö på isen

Men det är som vanligt det ska väl gnällas lite med, för hon tror ju inte att jag ger Sickan mat så det räcker men hon är lagom tycker jag och det tyckte även vetrinären när vi var dit.

Men som tur är vi olika

Av anki - 7 mars 2008 08:49

Ska vi försöka ta gubben och jag för i kväll är vi nog ensamma.

Beställer nog lite räkor tror jag Kjell ska åka in till stora staden lite senare.

För idag är han ledig har fridag.

Victor är fotfarande kvar med oss men ska åka hem idag.

Igår natt var även Gustav här och sov ,de leker och har så roligt kusinerna.

Igår skjutsade vi Niklas och Cicci till Kristina och Petter.

Sedan åkte vi till stan Gustav, victor och åkte till skönberg och gick på lufftkuddeland.

Grabbarna gjorde av med all energi som 6-åringar har.

Gustav var lite avvaktande först som vanligt men se Victor han körde i 180 direkt.

Kul med de här grabbarna för det är som att backa 25 år i tiden.

Gustav är likadan som Maria var när hon var liten.

Lite blygg och tyst kan även säga lite feg tyckte det var väldigt jobbigt om hon inte var alldeles säker på att hon klarade av det.

Likadan är hennes son.

Victor han är som far sin kastar sig in i allt vad han blir bjuden det finns inte något han inte tror han klarar.

Konstigt när ens barn blir så olika för man tycker att man har uppfostrat dem lika.

Är det något man får i generna kan man undra.

Roligt är det dock att Maria har fått en liten Mikael om man ska säga så för hennes Axel är inte alls som store bror.

Blir en sådan där orädd unge som behöver två för att åka och bada.

Mormor har ju inte varit och badat med honom nu på ett tag så vi får väl låna honom och åka och bada men se då får morfar följa.

Imorgon kommer Axel och Victor och ska sova här Maria och Per ska på Kents.

Per överaskade Maria med att ge henne biljetter i födelsedagspresent.

Så hoppas de får en skön trevlig kväll och en lång sovmorgon på söndag.

Hör och häppna sedan har jag inga piggejobb inbokade.....

Av anki - 5 mars 2008 08:21

Attan vad ont i halsen jag har idag även näsan rinner.

Freja och Filip som var här i går inte bra men vad gör man.

Har inte kunnat begripa varför jag har varit så slut men det var väl det här som spökade i kroppen.

Jag som klarat mig hela vintern men får väl hoppas att det går över snabbt.

Vill ju på vattengympan på söndagen iaf.

Tur att vi ska ta det lugnt idag.

Hoppas jag inte har delat med mig av basiluskerna var jag nu har fått dem ifrån jag som bara varit hemma

Av anki - 5 mars 2008 07:26

Skojade bara....

Men visst har natten varit lugn sov till 7 tiden gjorde vi Victor och jag.

Igår fick vi äran att passa lille Filip en stund Petter orkade inte passa honom och vi trodde väl inte det heller.

Hoppas det blir bra med Petter nu han vill nog inte in och göra om det som det hördes.

Idag ska vi inte göra mycket Victor brukar vilja ta det lugnt första dagen han är här så då blir det så.

Ska iaf ringa Gustav och höra hur det är med honom.

Ner på sjön ska vi gå med Sickan så hon får springa av sig lite.

För nog märks det att hon är lite upptränad nu och behöver röra sig.

Av anki - 4 mars 2008 13:05

Men det är skittungt att gå det är ju lite snö på isen men...

Nu har jag ju gått i flera månader och så blir det tvärstopp, orkar bara inte gå så långt.

Däremot var vädret härligt hoppas det här går över kanske måste försöka att höja mat intaget och se om det hjälper.

Pratat med sonen i minst en timme det är jobbigt det här att höra sitt älskade barn inte mår något bra.

Försöker att inte lägga mig i men hoppas och ber att det här ordnar upp sig.

Tyvärr kände jag det för flera veckor sedan när allt blev så jobbigt

Kan tyvärr inte hjälpa dem med annat än att försöka lyssna på dem och passa barnen.

Så kanske det är den energitjuven som har tagit min ork

Av anki - 4 mars 2008 08:17

Solen skiner från en klar blå himmel -6

Idag måste jag orka gå en lång skön promenad med Sickan för i kväll.

Kommer Victor i morgon är den stora dagen Freja ska till Stora staden och kolla sina njurar.

Inte för att vi tror att det är något fel som stör henne nu men det är ju ändå lite oro runt den go damen.

Tänk när hon ska ut på staden när hon är tonåring tre bröder knasig farmor,

fastrar. farbror och de tre killarna kusiner  och sedan en mor och far lill stackarn lär bli övervakad.

Är rädd för allt vi ska köpa när hon är stor nog arr vilja ha någon docka eller något annat tjejigt.

För jättekul att få skaffa något sådant efter alla bilar traktor och diverse kill grejor vi har köpt.

Men det blir kanske en pojkflicka som inte alls är intresserad av tjejsaker.

Men den dag och den sorgen för mig får hon gilla vad hon vill för hon är våran lilla go tjej.

Ska bli kul att få vara med Victor bara nu Gustav blir frisk för det är ju tänkt att även han ska följa oss.

Men magsjukan har slagit sin klor i honom igen.

Nu får det vara nog det blir ju bara skinn och ben av lill pojken våran.

Idag ska här damsugas,resesängen ska plockas undan .Victors säng ska fram.

Potatis med leverstuvning + kalops ska värmas till middag så får Mikael och ungarna äta vad de vill.

Själv ska jag ta lite korvgryta till lunch.

Men nu måste jag sätta fart för vem vet när Mikael och barnen kommer att de ska äta det vet jag men ..........

Det var himla länge sedan jag träffade Mikael för han jobbar oftast när jag hämtar barnen.

Var rädd om er.....

Av anki - 3 mars 2008 14:39

Är det nån som har tömt bly i mina stövlar.......

Jag måste vända och gå hem igen orkade bara gå kanske 1 km och inte gick det fort.

Så nu håller jag på med kålsoppa får bli det till middag så blir iaf gubben lycklig han älskar det.

Nyss ringde han och var på urspårning tänkt inte på att höra vart eller vad det var för tåg.

Så nu går jag och lägger mig och vilar medans soppan kokar och väntar på att gubben ska ringa och vill ha skjuts hem.

För nog tog jag måndag idag har bara bäddat och pratat med Pirkko i telefon.

Borde damsuga och tvätta men det är en dag imorgon

så på återsende..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards