Alla inlägg den 10 mars 2008

Av anki - 10 mars 2008 11:38

Igår gjorde jag laxlåda eget på hittat recept blev det för Maria med familj skulle äta här.

Skulle göra med recept var det meningen men för mycket lök och sedan ägg skulle vara massor dock kunde man kunde byta äggen mot cremfrech ( det fanns det inget av på affären för hon är ju laktos min dotter.)

Så då köpte jag gräddfil + grädde och sedan började det som vanligt tyckte det var smaklöst så då blev det lite ketchup och så pepparot istället ganska gott men ska använda lite starkare  saker om det blir någon mer gång

Bekvämt var det iaf för man skulle skala och skiva potatis och varva med lax jag saltade laxen några timmar före.

Även lite dill och svamp fick följa med


Idag ska jag göra pasta med kassler sås smaksatt med dragon gott gör det på mjölk så blir det inte så fett.


Men imorgon blir det spännande då ska vi äta orre det har jag aldrig gjort någon gång så då blir det nog lite grädde i såsen minsan spännade ska det bli


Inte hjälper det med en portion mat jag går inte ner i vikt men igår fuskade jag och åt två men det var länge sedan jag fuskade.

Inte en endast ost köpte jag till räkorna som vi köpte bara frukt

 Igår var det tyvärr ingen vattengympa och det blir lite svårt med långa promenader när man är barnvakt åt de små gullungarna.

De minsta kan man skjutsa i vagn men 6 åringar är det svårare med blir bättre när snön är borta och det får cykla


Så det är nog bara att acceptera att jag är och förblir så här tjock....

Men kondisen börjar bli bra iaf

Så nu orkar jag nog dansa hela natten bara förskyningen släpper i kroppen

för nu har jag börjat hosta nånting så förskräckligt.

Halsen den är inte eller bra

I kväll ska jag åka och sola la la la.. det är så roligt tycker jag

Men det hjälper underbart, kanske Kjell vill följa så kan vi svänga in till Pirkko och Ingvar och titta på deras projekt i källaren 

Av anki - 10 mars 2008 10:31

Är så härligt med måndagmorgon fast nu är det snart mitt på dagen...

Ensam hemma lugnet har lägrat sig...

Idag ska jag " precis" göra ingenting bara damsuga,tvätta,bädda,laga mat, diska och ta reda på tvätt

Men annars ska jag bara göra ingenting mer än gå ut i regnet och ta en lång hundpromenad.

Funderar på om jag ska åka ner till Hudiksvall och hälsa på till helgen.

Men det kan ju bli lite mycket för nu är det snart påsk och efter den helgen ska vi ju på 30 årskalas med trevliga släkten.

Fast de brukar kalla oss tokiga släkten men vem vet vad vi hittar på..

Maud har önskat sig ballongdansarna som dansade på mitt 50 årskalas men se de vill inte dansa för några tjejer i 30 års åldern ha ha

Men att dansa för en 50 årig tant var det inga problem

Det var underbart roligt mitt 50 årskalas, svågrarna och några till dansade ballongdans och gjorde bröderna Djup

Jag blev ordentligt lurad för ungarna gjorde om mitt kalas och skickade inbjudningar till ett riktigt bondkalas

Så gästerna var mest piggor och drängar

Skitkul kommer nog aldrig att ha så kul någon gång dansade till 6 på morgonen

Så än en gång tack till alla som var med och förgyllde min dag då den blev oförglömlig.

Särskilt tack till mina tjejer för de var väl de som halvt jobbade ihjäl sig..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards