Alla inlägg den 1 mars 2008

Av anki - 1 mars 2008 13:58

Nu har jag varit ut och fingrat lite på sjusovarna för nu var det skönt att sova vill jag lova.

Bröllopsfest blev tydligen lyckad skönt att höra de var ju inte så glada när de åkte.

Jag väntar och väntar vällingen är kokt bara lillskiten som fattas men han är trött han.

Men det borde ju han vara som bara har lekt och pratat hela natten.

Go plutten som har fått smakat lite godis av mormor.

Igår smakade vi morotspurre och de va gott men i morse smakade vi päron-banan med  yoghurt och det va smaskens värre.

Både Freja och Axel älskade den när de var i samma ålder det är Nestle barnmatsburk.

Tur att det finns lite gott att köpa till småtrollen när mamma med tutten är på fest.

Som det lät på henne får han nog äta mormors mat hela dagen ha ha...

Men skrattar bäst som skrattar sist så det är väl säkrast att hålla tyst.

Kul är det iaf när fester  lyckas

Av anki - 1 mars 2008 11:10

Inatt fick man känna att man gjorde lite nytta.

Filip tyckte nog att mormor och morfar kunde fortsätta att vara så där trevliga och leka med honom hela natten.

Inte många timmar han sovit i natt ändå var han vaken länge i går kväll.

Men var vi vaken med honom så var det inget fel på humöret hans.

Så vi klev upp klockan 10 Filip och jag morfar gav upp tidigare och åkt in till jobbet.

Skulle fixa min ford den där som har stått sen jag köpte den i november någon gång.

Lite rostlagning och handbromsen sedan tror vi inte att det är något mer att göra än att besikta den.

Igår tog jag som vanligt en 4 km promenad med Sickan och barnvagn.

Idag regnar det så vi får väl avvakta lite och se om det lugnar ner sig.

Filip står ute på bron och sover för får han sova ut då sover han i flera timmar.

Idag ska vi äta kasslergratäng med pasta har lovat Kristina och Petter middag.

På eftermiddagen kommer Freja och nu är det hon som ska sova med farmor och farfar.

Tur att Victor ska komma på tisdag så jag får rå om honom.

 Då ska vi åka och bada och gå på något som jag inte kommer ihåg vad det hetter men de har en massa klätterställningar och rutchkannor "typ som ett jättehopptorn"

Har gjort det en herrans massa år började med Niklas sedan är det bara ungarna som har bytts ut.

Iaf älskar ungarna det så det är vårat sportlov

Brukar även bygga igloo som vi fikar i innan vi går och myser i batun.

Men det blir nog inget av med det i år för det är mer is än snö.

Men mys basta det kan vi göra ändå.

Hoppas , hoppas att det är så bra med Freja nu bara för hon är underbart pigg den lilla gotjejen.

Åker ju till Stockholm på onsdagsmorgon hoppas de inte gör henne så illa.

Är så skönt att det är slut på den tiden när vi Ullrika och jag åkte på barnsjukhuset en gång i veckan för att ta prover på den lilla sönder stuckna tjejen.

Hemskt var det för man lärde sig vilka systrar som var duktigare än andra att sticka henne.

Så många tårar vi lämnade där.

Så jag förstår att Pernilla med familj har det jobbigt det är hemskt men i slutänden så blir det mycket bra

Så kämpa på det finns säkert ett slut på erat kämpande och då är det eran tur att fälla många lyckotårar som vi har gjort för våran lilla prinssesa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards