Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Jag är ensam hemma...

Av anki - 7 mars 2008 13:00

Hemskt vad jag är bortskämd men gud så härligt att vara ensam en stund.

Det är faktiskt en hel vecka sedan sist. Jag som är jämt ensam.

Det har varit barnbarn och barn hemma hela tiden.

Älskar det men skönt att vara lite själv skulle damsuga och vara duktig men här sitter jag.

Har varit på promenad med Sickan på isen sedan gick vi till grannen så Sickan fick vara lite social, de lekte och hade roligt.

Ska nu äta lite lunch och sedan tror jag att jag ska ta och färga håret lite.

Känner mig inte fräch borde klippa mig men vill vänta för jag ska ju på 30-årskalas

Damsuga det kan man väl göra imorgon eller måste man jag lovar det behövs.

Idag ska vi nog bara äta snabbmakaroner och steka korv men det lär bli gnäll av gubben.

Igår gjorde jag köttfärslimpa som blev för salt.

Grannen gnällde på mig och sa att man inte skulle lära hundarna att gå på isen.

Så nu undrar jag om det är fler som har den åsikten.

Jakthundar vet jag endel som skrämmer hundarna för vatten för att de inte ska blöta ner sig och bli kalla.

Men att gå på is och för den delen det är meningen att jag alltid ska vara ute med min hund.

Men tycker att isen är perfekt att öva inkallning på.

Inte far tassarna illa för det är ganska mycket snö på isen

Men det är som vanligt det ska väl gnällas lite med, för hon tror ju inte att jag ger Sickan mat så det räcker men hon är lagom tycker jag och det tyckte även vetrinären när vi var dit.

Men som tur är vi olika

 
 
Ingen bild

piu

7 mars 2008 15:22

Vad snackar hon för dynga, visst kan du dammsuga imorgon, ingen som tar dammet ifrån dig. Kan du inte hålla isär dina barnbarn kolla förra bloggen, Är det inte Gustav o Axel som ska komma ?????????????Åldern!!

 
anki

anki

10 mars 2008 11:03

ursäkta tanten ja det är gustav och Axel som ska komma inte nog med att jag kallar dem fel namn ska jag börja skriva fel me

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anki - 7 januari 2014 12:43

Blir så besviken på mig själv , att det ska va så svårt att ta sig i kragen och skriva ner några rader. Haft en underbar höst även om husbilssemestern blev väldigt kort eftersom Kjell åkte på blödande magsår när vi kom till Karlskrona. Var meningen...

Av anki - 25 september 2013 18:47

Stack iväg på fredagförmiddag efter gubben varit på läkarbesök. Fick träffa våran nya husdoktor hon verkade bra. Så nu har de tagt bort en blodförtunnande tablett och bytt magmedicin. I alla fall så åkte vi Lesatten först var det meningen att vi sk...

Av anki - 17 september 2013 10:25

Åkte i fredags och hem igen på söndag, hade trevligt sällskap av Sören och Kerstin. På fredags kvällen gjorde vi räklåda och drack en hel del, var länge sedan vi träffades så det var roligt att dricka i sällskap. Bytte ut sittplatserna vid brasan...

Av anki - 11 september 2013 15:58

Kommer att bli så himla besviken när jag kollar nästa år och jag inte har skrivit något sedan i april. Livet går med rasande fart mycket händer det mesta är trevligt men att min älskling blev dödssjuk igen var hemskt jobbigt. Fick blödande magsår o...

Av anki - 18 april 2013 11:36

I måndags åkte vi på Ålandsresa följde med Sören och Kerstin. Vet inte att en resa har gått så fort.... Många goa skratt och god mat + dryck och bra underhållning. Bara Sören som är hopplös och ska springa iväg så snabbt och bjuda på nya groggar ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards