Alla inlägg den 29 april 2009

Av anki - 29 april 2009 19:46

Skyndade iväg och köpte blommor till Pirkko som har födelsedag idag handlade även några plantor till blomlådorna våra. Blev alldeles för många koppar kaffe ; ) När jag var och lämnade över blommorna.


Sedan på byn för lite upphandling av mat till helgen och så skulle jag byta gasoltub. Men se det gick dåligt det förra ägaren till husbilen har lämnat över husbilen med en fransk gasoltub som man inte fick byta in här och den var alldeles för gammal med. Fick iaf tag i ägaren till firman som vi köpte bilen av så då fick jag en ny tub, klart att jag lyckades få den på fylld...

Men nu är jag barnvakt och nu har Gustav duchat klart så nu ska momma läsa kvällssaga...

Av anki - 29 april 2009 08:04

Nu har kameran gått sönder det är som en förbannelse har drabbat oss. Allt går sönder, hinner inte skaffa nytt eller laga innan nånting annat går sönder.

Igår var Kjell till tandläkaren laga två pytte små hål på samma tand 1.200:-

slutade den notan på ny tid i juni.

Något postivt var snöslungan tror vi iaf ,det har brunnit i den men Kjell har hittat några trådar han ska bytta sedan var det en kontakt som brunnit sönder iaf så är han rätt så säker på att han kan fixa den.


Idag ska jag på byn och handla sedan hem och göra en köttsoppa som vi tar med och bjuder barn och barnbarn på. Idag blir det nog potatismos och korvstroganof sedan lite piga jobb på kvällningen.

Igår gjorde jag råstekta rotsaker med kyckling blev jättegott. Så då åt jag för mycket igen ;(


Solen skiner idag så då får jag nog mer gjort än igår för då var det mulligt hela dagen. Eldade upp granriset på min framtinade julbock och plockade bort granriset i blomlådorna. Ska försöka att komma ihåg att köpa några blommor att ha där istället

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards