Alla inlägg den 16 januari 2009

Av anki - 16 januari 2009 21:18

Han har inte fattat att jag heter Anki

Av anki - 16 januari 2009 19:05

Det var krångligt det här att skriva på en ny dator. Skrivbordet känns helt okey men nog tror jag att jag vill ha en  mus. Men klart man kan lära om bara man tjurar på.Roligt med nytt iaf inget jag är van att ha det blev en bärbar som ni nog förstår

Av anki - 16 januari 2009 15:18

För då skulle jag inte ha något att göra. Har städat men inte bäddat för det ska jag göra strax.Tvättat tagit reda på tvätt och lagat mat till 3 dagar.


Varför undrar ni säkert men det var det att jag skulle mala upp lite älgkött.

Så av det blev det kalops av de finaste bitar sedan gjorde jag sonen älsklingsrätt chiliconcarne och sedan dagens mat som blev lasagn.


Har även ringt upp Pirkko och kollat att hon står på benen men Sickan blev utan promenad men jag tror faktiskt inte hon har någon lust för hon är bra frysen av sig.Ligger och gonar sig framför kaminen det är grejer det...

Så nu är man trött och sliten men det blir vila hela helgen ska nog äntligen törsa oss på en bastukväll men väntar nog till i morgon. För då skulle det bli mildare.....


Av anki - 16 januari 2009 10:02

Nog känns det att man bor i ett kall hål det är alltid mycket kallare hos oss.

Beställt tid för att klippa håret hos en ny frisör för mig iaf, spännande.

Tror inte det kan bli värre än sist när jag var till stan.

Kan helt hålla med Fredrik min systerdotters sambo finns det något bättre ord än ved....

Älskar med att springa i vägen när vi gör i ordning den och sedan får Kjell gärna bära in den med elda det gör jag så gärna.Tyvärr blir det lite för lätt varmt här för kaminen är otroligt effektiv så nu har jag över 25 grader inne.Men skönt är det när man kommer utifrån.

Tror ju inte att det blir någon promenad idag för det är för jobbigt med astman när det blir så här kallt. Men kissa det måste ju Sickan få göra så lite utspring blir det allt.

Idag ska jag ta fram snabelsugaren och torka av golven lite damning ska det nog bli.

Idag kanske min gubbe kommer hem med en ny dator till mig det tycker jag att jag har råd med nu.

Inte för att jag fick 400 mer i månaden utan för att jag slutade röka för över 2 år sedan och det går utmärkt.Så nu blir det en liten behändig sak som man kan plocka med sig. Beroende ....jag ?????

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards