Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Orolig natt...

Av anki - 2 mars 2008 07:25

Ja så är det när man passar små barn.Bytte barn i går eftermiddag så nu är Freja här med farmor och farfar.

Hon har sovit rätt så oroligt och sedan vaknade hon strax efter 5.

Pigg som en lärka kvittrade hon men se det gjorde inte farmor.

Men i morgon får jag sova så länge jag vill.Men då vaknar man säkert vid 6 som vanligt.

Största skillnaden är mellan Freja och Filip är att hon är överallt ja precis överallt.

Försökte stoppa in disk men då har man genast go tjejen i diskmaskin.

Släckt datorn har hon me hunnit med mitt i mitt bloggskrivande.

Men nu är favoriten upp kliven så jag får vila en liten stund.

För Frejas favorit det är farfar det ja alla killar verkar duga för i går var det Petter som fick all uppvaktning.

Vi som har mest bara killar till barnbarn för än har vi ju bara Freja som är tjej märker skillnaden.

Gud vad munnen går på henne söt som socker lallar hon på och försöker sjunga.

Med andra ord här är fullt ös vill jag lova

Till frukost gjorde jag välling men se det passade inte lilla damen.

Nyponsoppa var ju däremot ljuvligt gott tyckte damen den bestämda.

Smörgåsen den fick Sickan men osten den  åt hon upp själv.

Så nog vet hon  vad hon vill den sköna.

Till lunch blir det fläskkorvsgryta men till middag ska vi göra mossaka det ska bli gott.

Nu dröjer det nog inte länge innan det är dags att sova lite middag men farfar ska väl åka in till stan och göra klart min bil.

Här snöar det men mest liknar det nog regn, men det får bli en promenad lite senare i dag för igår fuskade vi och gick inte på någon.

För det regnade mest hela dagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anki - 7 januari 2014 12:43

Blir så besviken på mig själv , att det ska va så svårt att ta sig i kragen och skriva ner några rader. Haft en underbar höst även om husbilssemestern blev väldigt kort eftersom Kjell åkte på blödande magsår när vi kom till Karlskrona. Var meningen...

Av anki - 25 september 2013 18:47

Stack iväg på fredagförmiddag efter gubben varit på läkarbesök. Fick träffa våran nya husdoktor hon verkade bra. Så nu har de tagt bort en blodförtunnande tablett och bytt magmedicin. I alla fall så åkte vi Lesatten först var det meningen att vi sk...

Av anki - 17 september 2013 10:25

Åkte i fredags och hem igen på söndag, hade trevligt sällskap av Sören och Kerstin. På fredags kvällen gjorde vi räklåda och drack en hel del, var länge sedan vi träffades så det var roligt att dricka i sällskap. Bytte ut sittplatserna vid brasan...

Av anki - 11 september 2013 15:58

Kommer att bli så himla besviken när jag kollar nästa år och jag inte har skrivit något sedan i april. Livet går med rasande fart mycket händer det mesta är trevligt men att min älskling blev dödssjuk igen var hemskt jobbigt. Fick blödande magsår o...

Av anki - 18 april 2013 11:36

I måndags åkte vi på Ålandsresa följde med Sören och Kerstin. Vet inte att en resa har gått så fort.... Många goa skratt och god mat + dryck och bra underhållning. Bara Sören som är hopplös och ska springa iväg så snabbt och bjuda på nya groggar ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards