Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Trån sjuk höna

Av anki - 16 januari 2008 08:06

Ja nu sitter man här som en trånsjuk höna och väntar på Gustav

Gustav ska komma och vara med mormor idag för han va lite krasslig

Så en lugn dag med mormor istället ska nog göra sussen med killen


Igår blev det inte mycket gjort för mig men på kvällskvisten åkte gubben och jag och handlade

Skulle köpa Nevrenas hemgjorda pölsa som Kjell och Niklas gillar jag tar nog och äter något lättare inget som jag gillar


Pirkko ringde de hade haft det bra på sin semesterresa undrar om de är bruna får se om jag hinner åka till henne något på fredag kanske


Har fuskat och inte varit och solat på snart 2 veckor och tyvärr börjar det märkas. Ska ta mig i kragen och åka men har inte tänkt att jag ska ha bilen hemma förrän på fredag

Tycker ju inte om att jag blir brun så jag skjuter på det så länge det går.

Däremot är det vansinnigt att vänta för länge för då kommer skiten på en enda gång

Har börjat att ta ömsat skinn på handen så nu måste jag, även fått klåda under foten


Har tagit värktablett till natten så jag har sovit bra så nu ska ni se att jag blir lite gladare

Men vart har Maria tagit vägen måste nog gå och ringa snart de skulle vara på dagis klockan halv 9 och nu är hon tjugo minuter över 8

Jag vet att det är lite struligt för henne nu så det kanske blev för kort om tid så Gustav fick följa med och lämna Axel.


Tycker det är jobbigt när jag inte kan hjälpa ungarna sådana här gånger men jag har ju ingen bil hemma.

Inte skulle det gå annars heller hur skulle det se ut om jag ska börja åka och lämna ungarna på dagis åt dem.

Jag som bor flera mil från en del av ungarna, så det här måste de fixa själv


Barnbarnen får komma till mig istället när de är för sjuka för att gå på dagis men så pass pigga att det går bra att åka till mormor eller var det farmor

Har de hög feber får vackert mor eller far deras stanna hemma från jobben och jag tar över när de börjar bli bättre så ungarna får vila upp sig lite extra barnbarnen menar jag

Har inte bestämt mig för hur jag ska göra till helgen så det får väl vara öppet ett tag till

Har inte pratat med syrran än så jag vet inte om hon fick magsjuka eller hur det gick

Nu kom Gustav så hej med er



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anki - 7 januari 2014 12:43

Blir så besviken på mig själv , att det ska va så svårt att ta sig i kragen och skriva ner några rader. Haft en underbar höst även om husbilssemestern blev väldigt kort eftersom Kjell åkte på blödande magsår när vi kom till Karlskrona. Var meningen...

Av anki - 25 september 2013 18:47

Stack iväg på fredagförmiddag efter gubben varit på läkarbesök. Fick träffa våran nya husdoktor hon verkade bra. Så nu har de tagt bort en blodförtunnande tablett och bytt magmedicin. I alla fall så åkte vi Lesatten först var det meningen att vi sk...

Av anki - 17 september 2013 10:25

Åkte i fredags och hem igen på söndag, hade trevligt sällskap av Sören och Kerstin. På fredags kvällen gjorde vi räklåda och drack en hel del, var länge sedan vi träffades så det var roligt att dricka i sällskap. Bytte ut sittplatserna vid brasan...

Av anki - 11 september 2013 15:58

Kommer att bli så himla besviken när jag kollar nästa år och jag inte har skrivit något sedan i april. Livet går med rasande fart mycket händer det mesta är trevligt men att min älskling blev dödssjuk igen var hemskt jobbigt. Fick blödande magsår o...

Av anki - 18 april 2013 11:36

I måndags åkte vi på Ålandsresa följde med Sören och Kerstin. Vet inte att en resa har gått så fort.... Många goa skratt och god mat + dryck och bra underhållning. Bara Sören som är hopplös och ska springa iväg så snabbt och bjuda på nya groggar ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards