Alla inlägg den 10 januari 2008

Av anki - 10 januari 2008 07:52

Ja nu har jag fixat stuga till påsk

Blev som vi ville ett sånt där ställe som min kompis säger att gud har glömt

Helt omordernt med skithus ute på gården ingen ström

Men massor av ved och tända levande ljus och några fotogenlampor så känner vi oss som vi kommit till himmelriket


Tar nog med oss fyrhjulingen

4 dagar i skogen kan man väl behöva ha något annat än skidor och fiskegrejor med

Tänker bjuda dit barnen och barnbarnen om de vill

Kan ju vara skönt för dem med men de får bara hälsa på under dagen


Hoppas hoppas att det blir bra väder...

Vet ej om det blir någon resa i slutet av månaden fick en otrevlig överaskning av elbolaget

Spelar ingen roll vad vi gör vi höjer förbrukningen varje år!!!


Har inte haft stora frysen på hela året(det brukar vi ha)

Köpt ny spis,tvättmaskin, fläkt

Skapligt ny diskmaskin och kylskåp

Torktumlaren har pajat så inte ens den som drar ström

Ingen värmelampa på för vi har inga höns nu

Eldar jämt men ingenting hjälper


Vi ska äntligen få ny mätare nu så då får vi se om det hjälper

Ringer vi E.on skrattar de bara suck...


Ungar är bra roliga här har mormor tänkt att nu kokar jag makaroner och steker korv

Då ringer Gustav och säger mormor kan du göra våfflor till mig

Så klart ska Gustav få våfflor

Axel får väl äta makaroner och korv

Känner jag Maria så vill hon ha något lättare så det blir som att gå på resturang

För det är väl så det gör serverar rester


Nästa helg funderar vi på att åka till Ljusdal och hälsa på om det är någon hem.

Tror vi åker över dagen känns lite besvärligt att sova över men har inte bestämt något än

Måste prata med systrarna mina


Sen var det ju revyn måste kolla vilka datum det finns kvar att gå på

Så kanske suget efer att åka bort försvinner


Nu är äntligen gardinerna på plats konstigt är att jag som älskar julen tycker det är lika skönt att städa bort den

Men det är väl det som är poängen

Rött och grannt i fyra veckor och sen ska allt bort 


Sickan och jag har lyckats promenera varje dag sedan nyår helt sjukt bra med mina fötter

På söndag är det tänkt att jag ska börja på vattengympa undrar om jag druknar jag som sjunker som en sten

Syrran Mona hon flyter som en kork men jag....


Men jag får väl göra som vanligt tänka att jag är en flodhäst

Stackars Kristina kanske skäms över sin mor

Av anki - 10 januari 2008 07:51

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards