Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Otroligt det kanske blir en vår i år med....

Av anki - 2 februari 2010 09:44

-10 när jag klev upp efter en sovning som jag vet inte när jag sist gjorde utan värktabletter. Vaknat en gång och inte klivit ur sängen på hela natten  


Jo då Kristina jag vet att ni stavar Lukas med K  men det har varit svårt att lära sig att Victor stavar med C...... Så hjärnan har väl hakat upp sig.


Det var min morfar som hade en sån stor arbetshäst med namn Lucas när jag var barn men de flesta kor hette Moa osv. Namn som vi idag gärna döper våra barn till . Undrar vad korna heter idag ? Vad hundar heter det vet vi Nova, Sickan, Isak,Alfons och Tessy osv men vad heter en koooooooooooooo......någon som vet ????

Stora förändringar på gång men om det blir något det får tiden utvisa... Nyfiken???


Snart får vi mer snö ser jag på himlen, fy fan nu vill jag ha vårrrrrrrrrrrrrrrr

 
 
Lena

Lena

2 februari 2010 10:49

Vad jag vet i kosvängen så har inte namntrenden ändrat sig så mkt (känner vissa bönder).. de heter fortfarande de vanligaste namnen bland kor som de "alltid" hetat.....

Jag googlade oxå... här är resultatet:

Hottan
Tulli
Olga
Flora
Stöna
Vivan
Gullros
Godnos
Alma
Gull
Magnhild
Gullkrona
Rosa
Docka
Vitkind
Tusensköna
Hulda
Grevinna
Majros
Tekla
Lydia
Böna
Blomstra
Doris
Gullspira
Zwarta
Bländora
Gunlög
Bruna
Svartkind
Brunros
Valborg
Hjärtros
Vänlind
Carola
Krusa
Arglind
Goldie
Solros
Kindra
Polly
Melona
Rödlind
Väna
Blomma
Bessy
Liskulla
Nysta
Torborg
Snuva
Glamma
Cassandra
Lisskulla
Bella
Draken
Barbara

Hoppas du kan stilla din nyfikenhet med dessa förslag... ;-)
Kram

http://www.leohna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anki - 7 januari 2014 12:43

Blir så besviken på mig själv , att det ska va så svårt att ta sig i kragen och skriva ner några rader. Haft en underbar höst även om husbilssemestern blev väldigt kort eftersom Kjell åkte på blödande magsår när vi kom till Karlskrona. Var meningen...

Av anki - 25 september 2013 18:47

Stack iväg på fredagförmiddag efter gubben varit på läkarbesök. Fick träffa våran nya husdoktor hon verkade bra. Så nu har de tagt bort en blodförtunnande tablett och bytt magmedicin. I alla fall så åkte vi Lesatten först var det meningen att vi sk...

Av anki - 17 september 2013 10:25

Åkte i fredags och hem igen på söndag, hade trevligt sällskap av Sören och Kerstin. På fredags kvällen gjorde vi räklåda och drack en hel del, var länge sedan vi träffades så det var roligt att dricka i sällskap. Bytte ut sittplatserna vid brasan...

Av anki - 11 september 2013 15:58

Kommer att bli så himla besviken när jag kollar nästa år och jag inte har skrivit något sedan i april. Livet går med rasande fart mycket händer det mesta är trevligt men att min älskling blev dödssjuk igen var hemskt jobbigt. Fick blödande magsår o...

Av anki - 18 april 2013 11:36

I måndags åkte vi på Ålandsresa följde med Sören och Kerstin. Vet inte att en resa har gått så fort.... Många goa skratt och god mat + dryck och bra underhållning. Bara Sören som är hopplös och ska springa iväg så snabbt och bjuda på nya groggar ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards