Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Förbannade maskiner...

Av anki - 19 december 2008 22:41

Nu har diskmaskinen gått och dött om inte gubben kan blåsa liv i den imorgon.

Moster fick fin främmande till middag med så då blev det naturligtvis lasagn.Maud måste bara få det när hon träffar mig varför det vet jag ej, lite besviken tror jag hon blev vill gärna att jag gör lasagn på bandspaggetti.

Kryddar även min lasagn med tacokrydda nu för tiden så hon blev nog lite lurad.

Annars har allt gått jättebra idag bakat klart och kokat knäck. Gubben var och bytte den felande julklappen och jag har slagit in alla julklapparna klart.

Så nu får det bli jul om det vill bara det allra sista kvar och det gör jag på måndag.


Tyvärr verkar det inte bli någon handling med stor grabbarna på måndag för Gustav skulle ha hel dag med farmor.

Men nyårsgåvor går nog bra det med eller hur.....

I helgen har Kjell jour så jag har ingen bil och jag får ju rå om barnbarnen i flera dagar så det är bara att dela med sig.


Helgen ska vi bara ta det lugnt för den här hemska förskylningen tar om så fort man gör något.I natt har jag måsta upp och inhaltera flera gånger.

Inget bra med astman när det blir långdragen hosta för nu har jag inte fuskat med medicinen, så det beror inte på den.


Är jag inte bra efter jul är det nog bara till att beställa tid hos doktorn igen.

Tur att gubben och ungarna är duktiga att hjälpa till när det blir så här uselt.

Ska bli så kul och skönt att komma iväg.......

Har ni sett vad jag har varit populär idag då, konstigt över 200 besökare!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anki - 7 januari 2014 12:43

Blir så besviken på mig själv , att det ska va så svårt att ta sig i kragen och skriva ner några rader. Haft en underbar höst även om husbilssemestern blev väldigt kort eftersom Kjell åkte på blödande magsår när vi kom till Karlskrona. Var meningen...

Av anki - 25 september 2013 18:47

Stack iväg på fredagförmiddag efter gubben varit på läkarbesök. Fick träffa våran nya husdoktor hon verkade bra. Så nu har de tagt bort en blodförtunnande tablett och bytt magmedicin. I alla fall så åkte vi Lesatten först var det meningen att vi sk...

Av anki - 17 september 2013 10:25

Åkte i fredags och hem igen på söndag, hade trevligt sällskap av Sören och Kerstin. På fredags kvällen gjorde vi räklåda och drack en hel del, var länge sedan vi träffades så det var roligt att dricka i sällskap. Bytte ut sittplatserna vid brasan...

Av anki - 11 september 2013 15:58

Kommer att bli så himla besviken när jag kollar nästa år och jag inte har skrivit något sedan i april. Livet går med rasande fart mycket händer det mesta är trevligt men att min älskling blev dödssjuk igen var hemskt jobbigt. Fick blödande magsår o...

Av anki - 18 april 2013 11:36

I måndags åkte vi på Ålandsresa följde med Sören och Kerstin. Vet inte att en resa har gått så fort.... Många goa skratt och god mat + dryck och bra underhållning. Bara Sören som är hopplös och ska springa iväg så snabbt och bjuda på nya groggar ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards