Alla inlägg den 27 december 2008

Av anki - 27 december 2008 20:28

Så vad hittade jag där .... jo en julklapp till en fotokalender på nästan alla jag älskar. Både hund och barnbarn men nog tycker jag att ungarna mina med respektive hade kunnat smyga sig in en månad. Kanske gubben me men han ser jag iaf varje dag.

Som vanligt när jag har några av mina älskade barnbarn längtar jag efter de andra....

Stackars lille Filip som ser eländig ut på sitt öga, Mikael hade samma problem så jag vet exakt hur det är.

Kom på för en stund sedan att min lilla flicka snart är lite tant attan ungen fyller 35 det är inte klokt vad år går fort.

Fortfarande ont i halsen men det känns iaf bättre blev skitorolig en stund idag för Freja har bajsat i blöjan 3 gånger men det verkar inte som någon magsjuka. Tänkte faktiskt en sekund nä nu fan vill jag inte träffa något barnbarn på en vecka. Känns som jag orkar inte någon mer sjuka...


Men på Ny året ska jag gå ut och elda som bara fan för allt skit som varit det här året ska bort...


För nu är det ny insatser som gäller...

Av anki - 27 december 2008 15:25

Nu har man 2 fungerande diskmaskiner så nog var tomten snäll.

Så det var som jag trodde blev för mycket kladd i gamla maskinen så den tog ledigt...

Nu är den i gång igen men vi bytte ut den ändå och attan vad tyst den här maskinen går. Om det inte är jag som blivit så van hög nivå ha ha Kanske tur att det blev några låne barn så vi får trappa ner


Mikael och Jeanette får ta över den gamla maskinen för med 4 barn behövs det...

Så God jul Jeanette du ville ju me ha en av tomten......


Av anki - 27 december 2008 11:18

Fick bara låna 3 av barnen Hampus ångrade sig och åkte till sin pappa.

Av anki - 27 december 2008 10:57

Ja nu är man döpt igen tyckte Freja har hållit på att försökt men nu ropar hon efter mig hela tiden Fammi. Så kul.....

Av anki - 27 december 2008 09:53

Har jag yrat omkring och försökt att hinna packa upp allt. Inte roligt om alla 4 barnen hinner komma innan jag har fått bort packningen.

Nu är det iaf bara våra kläder som inte är upp packade så det kan ligga tills på måndag.

Otroligt vilket konstigt väder det är 12 grader kallt när vi gick och la oss vid 9.....

1 grader kallt när vi steg upp vid 8 nu är det säkert plusgrader inte undra på att man blir sjuk.

Örat är bättre men halsen sämre men det är lugnt snart är det måndag igen..

Kjell ska åka in till stora staden och köpa en diskmaskin jag stannar hemma med alla barnen.Jag som funderade på en ny dator får stå över i år med men utan diskmaskin kan vi inte vara.


Behöver sola igen har fuskat som attan men spar och ser om jag orkar åka in på byn på söndagkväll.Behöver även ta ett varv till ungarna och lämna lite grejor som vi hade på släppvagnen.


Idag blir det restdag hemlagad mos med prinskorv och köttbullar gillas nog av små trollen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards