Alla inlägg den 10 september 2010

Av anki - 10 september 2010 14:20

Blev många och tror nog att de är goda Sickan gillade dem iaf. Själv klarar jag inte av att smaka bullarna när jag bakar många.

Så det får bli i kväll kanske är inget jag längtar efter men det är roligt att ha i frysen om det kommer någon som vill smaka. Men de flesta ska jag ge bort  

Kom på att jag kokade saft igår när jag ändå var på G. Har nog aldrig gjort så lite saft...............................


Men nu är det dags att fortsätta städa förstår inte vem som stökat ner så mycket  

Men först ska morötterna paketeras och läggas i fysen så nu har jag bara några stackars kålrötter som jag ska koka imorgon. Kanske jag måste ta en tur till stan och köpa mer blir tredje gången då  


I kväll smakar vi kålpuddingen och gör väl en extra matlåda till Per  

Av anki - 10 september 2010 09:24

Attan vilken effektiv dag jag hade igår....

Gjorde kålpuddingen,köttsoppa,lingonsylt,la in rödbetor och sedan förvällde jag 5 kg grönsaker som ligger i frysen och väntar på att bli något gott.Kålsoppa ja det kokade jag för några dagar sedan.

Inte bra för mig när grönsakerna kostar 45 öre kilot.....

Har himla lust att åka och köpa idag med men nu har jag köpt ca 20 kg så nu får det räcka. Har inte tagit reda på morötterna ännu men det blir nog idag...


Men först ska jag baka ut degen för jag har satt den på jäsning ska bli bullar på 1,5 liter idag. Får göra en till deg till veckan för nu är det många små troll som fyller år ja även stortrollet själv Mikael fyller år i morgon.


Så ha det för det ska jag ....

Ps. blommorna har inte kommit i jorden ännu, men man kan ju för farao inte hinna allt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards