Alla inlägg under november 2008

Av anki - 16 november 2008 14:33

Äntligen är gubben iaf på hemväg blev många arbetstimmar det här och än är inte helgen över.Kliver dock av jouren på måndagmorgon men då är det Uffe som har jouren och det är han som hjälpt Kjell hela helgen....

Så det är bara att vänta och se vad det blir brukar dock inte vara något när de har jour. Är bara lite specielt just nu för att det är en massa spårfixning just nu i vårat län.

För det var inget vanligt tåg idag heller utan något som slipade rälsen...

Jag har bara varit lat så jag får nog hoppa måndagen som är min vanliga vilodag och köra sten hårt hela dagen....

Undrar vad jag ska göra då utom att  städa.tvätta .bädda osv....

På tisdag ska jag nog iaf roa mig men med vad återkommer vi till.

För de är nog två gokillar som kanske med behöver mormor så då går det förre..

Av anki - 16 november 2008 09:52

Ja det har gubben åkt på igen.....men den här gången blev det Ånge.Tror han åkte vid halv 5 i morse så inte mycket vila på den här helgen.

I december jobbar han iaf inte många dagar 10 ungefär tror jag det blev ska nog bli skönt för honom att vara lite ledig.


Jag gör ingenting ska sno ihop en deg för vi har inget mjuktbröd hemma och vet inte när Kjell kommer hem.Så då får man göra som Kajsa Varg sa men tager vad man haver.Till middag blir det köttgrya med ris igår åt vi köttbullar och makaroner.


Solen skiner från en molnfri himmel men det blåser så det blir nog en promenad med den lilla hunden i skogen idag.


Bättre i magen blev jag iaf så någon magsjuka kunde det då inte va.

Av anki - 15 november 2008 08:56

Blev jag igår av Kristina och Filip men mest överraskad blev jag av min mage.

För rätt vad det var fick jag jätteont i magen och började kallsvettas och må illa.

Skickade hem Kristina och Filip för inte attan ville jag smitta dem om det var magsjuka...

Men ärligt jag vet inte vad det var är fortfarande öm i magen har inte ätit sedan igår på lunchen men är inte sugen.

Fick gå några gånger på toa i går...

Kjell är och jobbar det blev ingen vilosam jour det här åkte strax över 5 i morse.

De ringde ut honom igår kvälls så han visste att han skulle ut nu på morgonen för det blev en gång till i Söråker. Men då skulle även deras personal ha nattvila de byter räls där.Nu var det deras maskin som spårade ur.

Tur var väl det för Kjell och Ulf har inte fått några många timmars sömn  det senaste dynget.Men lite extra pengar blir det iaf till jul..

Det skadar ju inte för det är många go ungar som vill ha paket av tomten.


Av anki - 14 november 2008 10:15

Fy attan höll på att ramla på tjocka stjärten.Tur att Sickan äntligen har börjat lära sig att inte dra för annars har det nog gått illa.

Gubben kom hem vid halv 2 så jag fick lite sovsällskap iaf. Men de måste tillbaks till Söråker idag för tydligen krånglade det.Men då sov jag iaf bättre..


Idag ska jag inte göra mycket korvstroganof till middag med ris som redan är klart.Ta reda på tvätten men har nog inget mer att tvätta om jag inte tar och bäddar om i sängarna.


Go ungarna var här i går Freja pratar hela tiden nu förstår man iaf mycket ja snart allt.Victor är stor kille nu och har börjat läsa otroligt vad tiden går fort.

Hampus han var farfar sjuk så han följde inte med hit så det var bara Ronjasom var med.Glad blev nog hon att det var regnbåge för Jeanettes barn gillar fisk men även Victor åt mycket men Freja vill inte ha farmors mat igår. Men hon hade ätit mycket till lunch ...

Tack för besöket kom snart tillbaks...

Av anki - 13 november 2008 21:44

Inte något jag är van vid...Gubben har extra jourvecka så tro inte att det fungerar utan en tågvagn spårar ur...

Så nu har Niklas och jag fikat lite te och några mackor.Så nu är det bara att klä sig och gå kvällsprommis med Sickan nästan 6 grader kallt.

Natti natti sov gott alla människobarn.....

Av anki - 13 november 2008 15:45

Skojade bara men såg att månen redan klivit upp.Idag har vi fått lite snö.


Håller på att laga mat till 9 perssoner ugnstekt  regnbåge och mos ska det bli. Snart slut på all fisk kanske tur det men har iaf en fin röding kvar.

Mikael med familj kommer och hälsar på en stund.

Jag tog mig i kragen och gick och hälsade på Eila 3 veckor sedan sist...Igår svängde vi ner och hälsade på Kristina med familj. Filip satt i badkaret när vi kom så mormor fick äran att plocka upp honom. Attan vad arg man kan bli.

Men spela fotboll och göra bus det är han duktig på.

Av anki - 12 november 2008 15:01

Fast vi har bara granar i våran skog så hur attan kan de va så fula. Såg naturligtvis några som säkert duger som ute gran när jag gick hem åt.

Blev en liten avvikar in på grannens otroligt att granarna är finare där...eller

Ungarna brukar iaf hitta fina men nu hittade jag en som jag bara måste ha men den ska nog vara inne den.

Tur att det var hos granen som är skyldig oss en massa stora granar.För än har han inte kommit och gjort upp.För nog ska hans operation och läkning vaitr klart nu sen länge.Han tittar iaf bort när jag möter honom.Gubb får man säga så..


Så i morgon får jag nog ta en dag i skogen igen fast igentligen så brukar vi träffas hela familjen och dricka glögg och leta gran. Men jag har börjat fuska och tar min gran förre så kan vi passa go ungarna som inte kan följa.


Nu måste jag skynda mig och duscha innan sonen och gubben kommer hem.

För attans vad varm jag blev men det blev en lång promenad med granen på axeln.


Av anki - 12 november 2008 09:52

Inte många veckor kvar till advent. Idag är det fortfarande 4 grader kallt fast klockan är tio.

Sickan och jag ska ta en promenad i våran egen skog och hämta hem en utegran. Så inte behöver vi knycka....

Det är nog dagens planer om det inte blir ett besök till Eilla skulle så stort hälsa på henne igår men då var hon inte hemma.

Fläskpannkaka till middag idag så det går fort.

Har fått ihop en maskin tvätt så den måste tvättas upp.Konstigt vad olika man kan vara men det värsta jag vet är otvättade kläder och sedan vill jag ha ordning och reda i garderober.

Annars vet alla som känner mig att jag kan ha fulla golvet med leksaker och annat bråte som ungarna släppar fram och det gör ingenting.

Plus att jag alltid dricker kaffe i samma mugg som inte diskas allför ofta....


Kommer i håg när vi bodde i gamla huset där Maria med familj bor nu.Då stal vi gran för vi hade ingen egen skog det var så spännande så. Ett år flög en helikopter ovanför våra huvuden och ungarna höll på att dö av förskräckelse.

Så det var spännande på den tid kom alltid hem med fulaste granen men det gör vi nog fortfarande...

Hittar liksom ingen fin men i fjol var min gran ute jättefin iaf



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards