Alla inlägg den 7 december 2007

Av anki - 7 december 2007 14:39

Inte min dag idag bakade bondkakor men glömde bikarbonat suck

Har nu bakat 10 sorters kakor och bullar så jag är halvvägs med baket men nu väntar jag med att baka till måndag.

Ska försöka göra sylta och köttbullar i helgen men ska även vara barnvakt på lördag och så har jag beställt en halv gris som jag må ta reda på så nu är det lite väl mycket men då är det ju lite fart på tanten.

Har så jäkla ont i min fot men lite får man stå ut med.

Ska inte åka bort nu utan väntar lite till nu, kassan är skral och tiden rusar iväg och tanten är lite trött och behöver vila lite men i kväll blir det bastun.

Har varit med dottern Maria på stan i torsdags så då fyndade jag nya julöl som jag tänker smaka såg även att det fanns julmumma så det köpte jag med har aldrig smakat det så det ska bli spännande.

Julklappar har jag inte köpt än men vet vad vi ska köpa så det ska gå fort avskyr att gå i affärer så jag ser inget som jag vill köpa så jag måste ha en lista med mig annars åker jag hem om det är för mycket folk.

Det är väl det där med att trängas som är så jobbigt

Det är bara till lille Filip jag har lite problem men det fixar sig.

Den 19 ska jag ta Victor och Gustav och åka till Härnosand och låta dem köpa julklappar sedan blir det något museum eller nåt annat kul försöker göra något varje december när det är dags att fixa lite paket.

Det är det roligaste på hela dagen att se vad grabbarna köper till sina föräldrar för jag lovar att de tänker inte som vi.

Tänk när jag ska åka med alla 5 barnbarnen då får nog morfar,farfar följa med.

Ifjol var han med då var vi till Hudiksvall och handlade gick även på Mulle Meck det var skoj fast jag tror gubben och jag har roligast sådan gånger har drömt om att göra en sån raket som de har där men våran ska stå ute så man kan se de riktiga stjärnorna men tiden vill inte räcka till

Nu kommer sonen strax hem och sedan kommer Kjell vi ska göra räklåda till middag idag så det ska bli så gott.

Sissi kommer säkert  och äter när Niklas talar om vad vi ska äta hon gillar min räklåda och ska sova här i natt med Niklas i lillstugan så jag måste gå och sätta på värmen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards