Alla inlägg den 26 juli 2009

Av anki - 26 juli 2009 21:13

Om man räknar bort det tunga huvudet på förmiddagen....

Träffat go ungarna som hjälpte farmor att kratta gräs. Gjorde potatis, kantarellstuvning, grillad fläskkarre och spädde till med kassler. Så nu får vi äta rester igen. Hm hm att man aldrig lär sig oftast blir det på tok för mycket mat men jag var duktig och åt grönsaker till köttet.

Sedan alla hade åkt hem och jag diskade och fixade. Gick gubben och jag och krattade upp resten av gräset. Belönade oss efteråt med en tur med fyrhjulingen men hittade inga kantareller på berget.

Av anki - 26 juli 2009 11:29

Hade klätt av mig för att hoppa i duschen. Bestämde oss för att bara sitta i soffan och ta det lugnt. Så någon bastu skulle det inte bli.

In på gården kommer en mörk bil och det enda jag såg genom badrumsfönstret det var att ur bilen kom det många människor. Han inte mer än ut från toan innan det plingade på dörren, som vanligt så öppnas dörren lika fort så där stod jag utan kläder ; )


Som tur var så var det Veronica så jag sa bara att ni får vänta jag måste få på mig lite kläder. Glada skratt blev det för Kenneth , Elisabet och Magnus var med.


 Kjell och jag hade varit och skjutsat upp ungdomarna och husvagnen till Orrsjön. Sedan tog vi en sväng och plockade kantareller för Mikael och Jeanette kommer på middag idag. Kändes som jag hade spindelnät på mig överallt därav den tidiga duschen som inte blivit av än....

Idag är nämligen huvudet tungt av någon anledning men skoj hade vi och klockan var runt halv 2 innan vi kom i säng.Men tiden går fort när man har roligt.....

Bestämde oss för att ta med Elisabet och Kenneth på en liten semester tripp i början på september. Så det ska bli kul vi fick bestämma resemål så vi får se vad vi hittar på. Men att fiska är ju alltid kul....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards