Alla inlägg under september 2009

Av anki - 17 september 2009 09:18

Men i morgon ska gubben vara ledig. Så idag gäller det att rensa lingonen så vi kan göra något roligare i morgon. Har även lite svamp att ta reda på för igår gjorde jag ingenting. Hade lill mannen i mitt liv här Filip.

Petter var och skjutsade älgar till slakteriet och Kristina var till mödra. Sedan kom Kristina hit och överaskade med att ha med sig middagsmaten som jag fick tillaga. Älgfile med potatisgratäng Skrattande gissa om det var gott. Iaf så sprack det med en portion till migFlört

På lördag är vi bjudna på 3 årskalas så jag måste iväg och köpa ett litet paket men det blir bara något billigt för vi lämnar bidrag till ny säng till go ungen Axel. Funderar på att sticka och fiska efter kalaset men vi får se vad det blir. I morgon ska vi hämta reservdelen till husbilen och kanske sticka och hämta de gula kantarellerna som någon sett i skogen långt bort....

Av anki - 16 september 2009 12:32

Har nyss ätit lunch blev Wookat tur att man har barnbarn som är lika förtjust i grönsaker som jag är. I går drog Kjell och jag iväg och plockade lingon. Hittade ungefär 10 liter eller det fanns mer men rygg sa inte ett bär till Rynkar på näsan.


Funderar på att dra iväg med gubben en bra bit på fredag har fått ett het tips på en massa gula kantareller. Men vet ej vad han tycker om det och så är det vädret som jag inte kollat. Men jag har ju inte plockat vinterförrådet på svamfronten än, så kanske det är dags. Men skulle även vilja ha flera hinkar lingon för det är så himla gott med lingondricka. Även barnbarnen älskar min lingondricka......

Av anki - 15 september 2009 13:33

Gubben kom hem och hade ingen lust. Jag är mest bara lat idag ingen lust att göra något...

Måste nog ta ett varv med snabeldraken iaf för Sickan släpper lite underhår igen. Funderade ett tag på att ta en tripp upp till byn för att kolla om någon plockat lingonen. För de växer på samma ställe som vi har vårat blåbärs ställe och dem hade ju någon hittat iår. Men jag ids nog inte i dag eller för igår blev jag hemma hela dagen. Näääääää nu lurades jag fick åka och hämta sonen i byn. För han stannade kvar och var på körskolan ska även hämta honom idag för han skulle på teorilektion.

Nu ska jag sluta för det blir bara bäääj av det här

Av anki - 14 september 2009 10:50

Många veckor sedan jag och Sickan var ensamma hemma. Var till Ljusdal och partajade med systrarna och svågrarna. Trevligt hade vi de andra dansade och stojade men jag fick sitta panel höna. För vid lite ansträngning så hostar jag så inälvorna håller på att komma ut. men några lugna låtar blev det iaf. Plockade en hel hög gula kantareller på vägen ner till Hälsingland. Men de fick mina systrar dela på de som ville ha.

Festa på tacos och så blev det naturligtvis räklåda på beställning när jag kom hem. Men mina smaklökar var lika med noll....

Men idag känner jag mig pigg och har nästan inte hostat något fast jag varit ut med Sickan så nu är tanten på g igen.

Packade oss iväg och fiskade några timmar i Lillåstjärn när vi ätit middag men fick inget. Sticker nog till Stora i kväll är väldigt sugen på att få en stor jäkel eftersom det känns som det är evigheter sedan vi fiskat. Men nu ska jag frosta ur frysen sedan kanske jag tar en snabbis och kollar efter lite svamp.....

Av anki - 11 september 2009 09:30

Mammas stor pojk fyller år idag....

Väntar på Kristina och Filip senare kommer födelsedagsbarnet hem en sväng så det blir att fixa lite kaffe till gamlingen då. Någon tårta det får han inte men storasyster lämnade några bullar så en sån kan han kanske få ; ) 

 I morgon blir det tur tilll Ljusdal för att fira syster Mona som fyllde 50 år i våras men fick ställa in kalaset på grund av sorg. Vi systrar tänkt överaska med party men måste skvallra att vi tänkte henne fira på grund av alla jäkla förskylningar.

Svårt att få till en dag när alla kan när man är några.  Men nu ska vi ska få chansen att rå om lilla syster till mig men stora syster till de andra och en älskade svägerska till de andra. För det blir bara vi systrar med gubbar....

Av anki - 10 september 2009 09:29

Mormors gofis Axel fyller hela 3 år snart stora killen men det har han visat i sommar. För nu behöver gograbben inga blöjor.

Vi har fått äran att passa grabbarna B i några dagar Maria ska på kurs. Så i kväll ska vi festa lite med stuvade makaroner och korv för det älskar Axel har även köpt en glasstårta för att fira lilla älsklingen. Niklas börjar bli lite bättre men han sover i massor. Men då vilar kroppen iaf säger att han mår bättre idag.


Pappa Per kommer visst ut och firar med oss han med.I morgon ska man skjutsa till skolan inte ofta man behöver göra det nu för tiden. Men som grabbarna växer så blir nog livet så framöver ska man låna dem en vardag så blir det till att skjutsa... I morgon kommer Kristina och busungen Filip om det inte nu blir hans tur att bli sjuk för han var grönsnorrig, mormors älskling.

Freja lyckades vi smitta så farmors go piga har feber sedan i måndags. Pratade med Ullis igår go tjejen är hos mamma den här veckan. Men det var fullt ös på goklimpen iaf.......

Av anki - 9 september 2009 09:34

Gubben åkte till jobbet i morse efter att ha varit hemma i 8 veckor så när som på en dag som han har varit och jobbat. Niklas blev hemma från skolan för nu är det hans tur att snora och hosta har även huvudvärk. Men tur nog så kan det inte vara svininfluensan för vi har ingen muskelvärk och febern är låg.

Idag ska jag försöka att orka städa ur husbilen så vi får se om det kan bli någon kort tur med den till helgen. Niklas ska på veteranlastbilsrally i helgen så det kan inte bli någon lång tur för katterna kan inte följa ;)


Jag fick nog lite seprationsångest över att gubben skulle börja jobba igen för attan vad grinnig jag har varit i några dagar. Eller är det hormonerna som har börjat spöka igen för jag svettas fortfarande.... fy faaaaaaaaaaan.

Nej dags att sätta fart ska hämta in lite strömming till middagen ska göra receptet jag fått av Anneli på kräftströmming

Av anki - 8 september 2009 14:50

Fick åka och hämta upp Niklas så då passade vi på att handla för några dagar. Blev lite orolig när man inte hinner vara hemma många dagar förrän förskylningarna börjar. Men det var ju lika illa med dem här hemma och i Bulgarien såg vi inte någon som var sjuk. Men helt klart är att det var några på bussen som satt och snorra men vet ej om de åkte på samma flyg som vi.

Iaf så mår jag mycket bättre men nu säger Niklas att han har ont i huvudet så nu är det hans tur. Har klarat oss från halsont som Mikael sa att han hade var som rakblad i halsen på honom.

Har bara haft lite feber men svettas som attan.


Har lyckats tvätta upp allt i tvättkorgen och packat undan sommarkläderna nu när allt var tvättat och fräscht. Blev en hel del nya sommarplagg för det var billigt där i Bulgarien. Ett par shorts kostade ca. 60 kronor. Så vi handlade ganska mycket till oss själva och till alla go ungar. Niklas fick bla. kniv, kikare och addidas byxor. Nu ska jag gå och hänga det sista i tvättmaskinen......

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards